Wij houden dagelijks spreekuur, uitsluitend op afspraak. Voor het maken van een afspraak kunt u het algemeen praktijknummer bellen.
Bij het inplannen van een afspraak zal de assistente vragen waarvoor u wilt komen. Dit doet zij om de urgentie van uw klacht te bepalen, én om na te gaan hoeveel spreekuurtijd er ingepland moet worden. Als u meer dan 1 vraag aan de huisarts hebt, of u denkt extra tijd nodig te hebben, is het prettig als u een dubbel consult aanvraagt. Hierdoor hopen wij onnodige wachttijden te voorkomen.
Voor spoedeisende hulp kunt u het spoednummer bellen. Wanneer een afspraak niet door kan gaan, bel dan tijdig af. Wij kunnen dan iemand anders helpen (zie ook hieronder rondom no-show-beleid).
Twijfelt u of u contact moet opnemen met de huisarts? Beantwoord dan eerst de vragen op de website "Moet ik naar de dokter". Op deze website krijgt u direct een betrouwbaar advies. Deze website is niet bedoeld voor spoedvragen.
U kunt deze website bereiken door op de volgende link te klikken: https://moetiknaardedokter.nl/
Visites kunt u aanvragen vóór 10.00 uur. Het is indien mogelijk beter als u naar de praktijk komt; daar zijn meer mogelijkheden voor onderzoek en behandeling.
Het is mogelijk om de huisarts telefonisch te spreken. U kunt hiervoor een afspraak maken. De assistente noteert het telefoonnummer waarop u later wilt worden teruggebeld. Voor de meeste vragen kunt u ook bij de assistente terecht.
Wij vragen u in alle gevallen ons zelf te bellen om een uitslag op te vragen. Voor uitslagen van bloedonderzoek, röntgenfoto’s, etc. kunt u van 8.00 uur - 17.00 uur de assistente bellen. Als de uitslag goed is zal de assistente u dat zelf, in overleg met de arts, meedelen. Bij enige twijfel wordt met u afgesproken dat de arts u terugbelt.
No-show-beleid / niet op afspraak komen
Wat is no-show?
Het komt helaas vaak voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner (Somatiek of GGZ) of assistente verschijnen of te laat afbellen. Een gemiste afspraak noemen wij een ‘no-show’.
No-show-beleid
Met ingang van 2024 hebben wij -op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV)- een no-show-tarief ingevoerd. Het no-show-tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt als een patiënt niet op zijn/haar afspraak verschijnt. In de vrijgekomen tijd kan geen andere patiënt worden ingepland.
No-show-factuur
Patiënten die voor de 2e keer hun afspraak zijn vergeten of niet tijdig hebben afgezegd zullen hiervoor een factuur ontvangen.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt een no-show-factuur niet.
No-show-tarieven
De tarieven voor een no-show bedragen 15 euro voor een enkel consult van 10 minuten en 30 euro voor een dubbel consult van 20 minuten of langer. Hier vallen ook alle consulten bij de assistente en praktijkondersteuner onder.
Hoe voorkomt u een no-show-factuur?
Kunt u niet op uw afspraak komen? Meld dit uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) bij de assistente op nummer 038-3312191. De afspraak wordt dan uit de agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén no-show-tarief berekend.