Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Beeldbelconsult

De Hanzepraktijk biedt sinds kort ook de mogelijkheid tot een beeldbelconsult, als vervanging van een afspraak op het (telefonisch) spreekuur bij de huisarts of de praktijkondersteuner. Als u gebruik wilt maken van een beeldbelconsult, dan kunt u dit aangeven bij de doktersassistente als u een afspraak maakt.

 

Informatie over het beeldbelconsult

Binnenkort heeft u een “beeldbelconsult” met een zorgverlener van de Hanzepraktijk. Hier leest u hoe een “beeldbelconsult” met ons systeem “Lotte” werkt.

 

Wat heeft u hiervoor nodig?

Om te kunnen beeldbellen heeft u nodig:

- Een computer of laptop.

- Het apparaat moet een microfoon en ingebouwde camera of webcam hebben. U kunt ook een webcam aansluiten als u werkt met een desktopcomputer.

- Een goede internetverbinding: Iedere moderne webbrowser zoals Google Chrome, Microsoft Edge en Safari is geschikt.

 

Uitnodiging via mail

Voor uw beeldbelconsult sturen we u een email naar het bij ons bekende emailadres. De afzender van deze email is noreply@gbz-voip.nl. Bewaar dit email-bericht goed.

Let op: dit bericht kan in de map met “ongewenste mail” (spam) terecht komen. Controleer daarom zo nodig ook de map met ongewenste mail.

 

Beeldbellen

- Stap binnen in de virtuele spreekkamer waar het gesprek met uw zorgverlener plaatsvindt via de unieke link die u in de mail ontvangen heeft. Bijvoorbeeld. https://lotteonlineconsult.nl/bhi-fgi-bcf.

- Zodra u in het online consult komt zal uw browser toegang vragen tot uw camera en microfoon. Klik op “toestaan” zodat uw zorgverlener u kan horen en zien.

- Wij vragen u om 5 minuten voor aanvang van het geplande beeldbelconsult de virtuele spreekkamer te betreden.

- Zodra de zorgverlener het videogesprek start, komt de verbinding tot stand en start het beeldbelconsult.

 

Veel gestelde vragen

- Wanneer start de beeldverbinding?

De virtuele spreekkamer is ‘gesloten’ totdat de zorgverlener in de virtuele spreekkamer komt. Op dat moment komt de beeldverbinding pas tot stand en kunt u elkaar zien.

- Wat te doen als het videoconsult niet start op de afgesproken tijd?

Het kan helaas voorkomen dat het spreekuur door onvoorziene omstandigheden uitloopt en uw beeldbelconsult daardoor later start. Blijf dan in de virtuele spreekkamer wachten. Als de beeldverbinding 15 minuten na aanvang van het geplande videoconsult nog niet gestart is, neem dan contact op met de Hanzepraktijk. We proberen dit uiteraard zoveel mogelijk te vermijden.

- Wat te doen als ik geen videobeeld en/of geluid heb?

Het kan voorkomen dat het niet lukt om de verbinding op te starten of dat er problemen zijn met het geluid of het beeld. In dat geval zal uw zorgverlener van de Hanzepraktijk u opbellen om het consult telefonisch voort te zetten, dus zonder beeldverbinding.

 

Tot slot: waar kan ik terecht voor meer informatie?

U kunt voor meer informatie de Hanzepraktijk bereiken via het algemene praktijknummer 038 - 3312191.